Prao på mexx :D

Hellu! :) Jag var hur nervös som helst imorse men det lugnade ner sig när jag väl var på torget, det var ju första prao-dagen idag. :) Men det gick ju bra. :) Jag var för det mesta nere i lagret idag, sorterade mexx-kläder i högar, Y (November), X (December), NOOS (Never out of stock) och flick & pojk, de hade också olika kategorier, baby - mini - kids. Det var kul iallafall! Bebiskläderna var HUR söta som HELST! :) Det tog lite tid eftersom jag inte hittade vissa tröjors (m.m) plats... Men då var det bara att sätta de på en plats som var ledig, det har jag lärt mig nu. :) Sen skulle jag och den andra prao-eleven (en tjej som går i gymnasiet som praoar på mexx mån-tis-ons till jul) hjälpa Espirit, (Espirit, Mexx och Rebell ligger brevid varandra och har samma lagerutrymme...) med att ta några lådor var (det var liksom ... olika kollektioner typ..) och då skulle man plocka ur den samling kläder (oftast 3 i varje) ur en platsförpackning, sedan plocka ur kläderna ur de plastförpackningarna själva kläderna låg i, och sedan ta bort alla pappersbitar som låg för att skydda kläderna, det tog lite tid att pyssla med det... Hihi, sen skulle man lägga alla kläderna (det är alltså EN sort av kläderna, sen byter man) och lägga de i storleksordning, den minsta till vänster och den största till höger. Sen skulle man pricka av så att alla klädesplagg fanns med, det var lite lurigt för ibland låg de i flera lådor... När jag gjort det (och fått kramp i armen...) skulle jag prismärka rea-varorna för Espirit, det tog också lite lång tid, och sen var jag klar för dagen. Självklart åt jag lunch också, typ vid halv 1 tiden blev det lunch med den andra prao-tjejen. :)
Nu ska jag ut på prommis, puuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0