Dagen

Jag tänkte att jag skulle berätta om dagen...
Jo, mamma väckte mig vid nio-tiden och jag var hur trött som helst! La mig ner i soffan och glodde lite på tv, åt frukost i en hast och gjorde ett väldigt fint kort (om jag får säga det själv...) till Sonja. Borstade tänderna och tog på mig klänningen jag fått från Amelie, sminkade mig, var super-duper-stressad!! Men allt blev bra ändå... :P Mamma hade gått och skulle hämta bilden i garaget och Danne var ute med Lotta och mamma hade sagt till mig innan hon gick att jag INTE fick glömma påsen jag skulle ha med mig... Vad tror ni jag glömmer när jag och Danne går ut? Jo, PÅSEN! Så jag, i mina fina skor, fick springa upp för alla trappor och hämta påsen. Haha.. Vi hämtade mormor och min moster och åkte till Sonja. Det var ett väldans kram-kalas, fast det var inte länge sen vi träffade Sonja... Och hon sa till mig nästan hela tiden att jag var så söt och fin, att klänningen var jätte-söt och fin. Och sen sa min moster att jag var så smal och fin och söt, drunknade ju nästan i alla komplimanger. ;) Men det var väldigt roligt att få komplimanger... ;)
Vi åt landgångar (typ, långa mackor med olika saker på, på våra landgångar var det räksallad, sallad, tomater, ost, paprika, lax, ägg och räkor. ( + citron och gurka på...) Det var gott :) Sen gick vi runt i lägenheten och pratade och så... Och så fikade vi efter en stund, rulltårta och två olika sorters kakor... Åt bara en rulltårtsbit och en liten kaka men mådde illa så jag fick sätta mig vid fönstret och andas djupt... :P Sen skulle ja få dricka samarin, BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Det smakade som en massa salt i vatten. Det var hur äckligt som helst! Och så sa min moster: "Det är väl inte äckligt! Det är gott tycker jag! Får jag smaka?" Och så tog hon glaset, drack en klunk och så: "Bläää!" Hahaha. Hon är så rolig, min moster...
Oj, det blev ett ganska långt inlägg idag... :P

Vill ha en rosa eller vit bärbar dator. ;) För min dator är så seg och allting, ska nog önska mig det i julklapp... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0